نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4013
-
الف
+

کتاب خوشنویسی و نقاشی خط «علی بابا اورنگ» در بامیان رونمایی شد

کتاب «کلک خیال» آثار خوش‌نویسی و نقاشی‌خط «علی‌بابا اورنگ» در ولایت بامیان رونمایی شد.

کتاب «کلک خیال» آثار خوش‌نویسی و نقاشی‌خط «علی‌بابا اورنگ» در ولایت بامیان رونمایی شد.

به گزارش آی فیلم2، کتاب «کلک خیال» آثار خوش‌نویسی و نقاشی‌خط «علی‌بابا اورنگ»، روز یک‌شنبه( ۱۰ سرطان) طی مراسمی در ولایت بامیان رونمایی شد.

«محمدطاهیر زهیر» والی بامیان، کِلک خیال را اثر ظریف، زیبا، دل‌پذیر و دل‌نشین عنوان کرد و گفت: «چاپ این مجموعه فاخر را برای آقای اورنگ، جامعه‌ی هنری و فرهیختگان و هنردوستان، تبریک می‌گویم».

آقای «زهیر» با استناد به گفته‌ی آقای «حامد ابوزید»، مبنی بر این‌که تمدن اسلامی، تمدن متن‌محور است، گفت: «گسترش کتابت و تزئینات مساجد و اماکن مذهبی نیز ناشی از همین تمدن و برجستگی کتابت است».

«علی بابا اورنگ»، خالق کتاب «کلک خیال»، به فرهنگ گفت: «این کتاب، شامل ۱۲۸ اثر خوش‌نویسی و نقاشی‌خط است و نخستین اثر از هنرهای تجسمی در کشور می‌باشد که توفیق چاپ یافته است».

وی در مورد اهمیت کتاب و آثار مکتوب گفت: «کتاب می‌تواند مشعل‌داری کند و ما را به‌سوی هم‌دلی، هم‌بستگی و صمیمیت ببرد».

«محمدشریف سعیدی» شاعر و نویسنده‌ی معاصر کشور، با بیان این مطلب که فرهنگ اسلامی بیش‌تر شنوایی است، کار آقای اورنگ را که یک اثر دیداری توصیف کرد و گفت: «تمرکز ایشان بر یک موضوع، از چندین زاویه و با اقسام و انواع خط، کار ارزش‌مند و قابل قدر است».

آقای سعیدی، با تشریح و توضیح نمونه‌ایِ چند اثر چاپ شده‌ی استاد اورنگ«کلک خیال» را خلاقانه، ظریف و زیبا عنوان کرد که ما خود و تاریخ خود را در آن کشف می‌کنیم.

ف ا / ب م

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین